牧千夏の話したいこと

読んだ本や考えたことを勝手に紹介しています。

Tofu doughnuts

It rained all day long this weekend. I promised my son that we would walk to the doughnut shop in this weekend. We can't go because of the rain. But he wanted to go and cry, so we decided to make doughnuts. Then it was already 11:30 am ,and we made an simple version of doughnuts. We mixed flour, suger, baking soda, some apricot jam, and tofu. This doughnut dough is very soft, so we scooped the dough with spoons, and flied. My husband and sons liked them , we had a lot. We had a good time.

 

この週末は一日中雨でした。この週末にドーナツ屋さんまで歩いて行こうと息子と約束したのですが 雨で行けません。でも、息子は泣きながら行きたがるので、ドーナツを作ることにしました。すでに午前11時30分だったので、簡単なドーナツ作りをしました。小麦粉と砂糖とBPとアプリコットジャムとお豆腐を混ぜました。このドーナツ生地はとても柔らかいので、スプーンで生地をすくい、フライにしました。主人も息子たちも気に入ってくれて、たくさん食べました。楽しい時間を過ごすことができました。