牧千夏の話したいこと

読んだ本や考えたことを勝手に紹介しています。

Hoppo Shijin

As ever I read "Hoppo Shijin" every day. Yesterday, I found  some surprising articles. This was published in 1936,and  it was written about Miyazawakenji. I had never read these articles before. And they tell me What the old poets thought of Miyazawa. Miyazawa seemed to be one of the famous local poets like Isikawa Zensuke.

I have heard that some people read my blog. I am very grateful for that. So I translate my journal by using DeepL. Usually, I write my journal by using DeepL Write. I also have to thank to DeepL.

 

相変わらず「北方詩人」を毎日読んでいます。昨日は、意外な記事を見つけました。これは1936年に発行されたもので、宮沢賢治について書かれたものです。私はこのような記事を読むのは初めてでした。そして、昔の歌人たちが宮沢をどう思っていたのかが書かれているのです。宮沢は、石川善助のような地元の有名な詩人の一人であったようです。

私のブログを読んでくださっている方もいらっしゃるようです。とてもありがたいことです。そこで、DeepLを使って自分の日記を翻訳してみました。普段は、DeepL Writeを使って日記を書いています。私はDeepLにも感謝しなければなりません。