牧千夏の話したいこと

読んだ本や考えたことを勝手に紹介しています。

Hataraku Saibo

My son loves the cartoon "Hataraku Saibo",in which  human cells are drawn  as characters. Our body's cells are always protecting our body from viruses and bacteria. This cartoon draws this system like wars. My son enjoyed these stories,and  gained a lot of medical knowledge. Now the library in his primary school is closed. He can't borrow "Hataraku Saibo"  ,so I borrow these cartoons for him. Last Monday, I forgot to borrow them , and he cried a lot. 

 

息子は、人間の細胞がキャラクターとして描かれた漫画「はたらく細胞」が大好きです。私たちの体の細胞は、いつもウイルスや細菌から体を守ってくれています。その仕組みが戦争のように描かれているんです。息子はこの物語を楽しみながら、医学的な知識をたくさん身につけました。今、彼の小学校の図書館は閉鎖されています。息子は「はたらく細胞」を借りることができないので、私がこの漫画を借りてきています。先週の月曜日、私が借りてくるのを忘れてしまい、息子は大泣きしてしまいました。