牧千夏の話したいこと

読んだ本や考えたことを勝手に紹介しています。

Windy

I read the book my friend wrote. I went outside and read it on the bench. It was a bit windy, I felt that spring was coming. I read chapter 3 and 4. They were very interesting. 
Mistery is a story that a character finds out about an insident, and we can know the background of the incident. The book said that this format showed  the social atmosphere in Japan after GHQ occupation.  

 

友達が書いた本を読みました。外に出て、ベンチで読みました。ちょっと風が強くて、春が近づいている感じがしました。3章と4章を読みました。とてもおもしろかったです。
ミステリーというのは、ある事件が起こったときに、その事件の背景を知ることができる物語です。この形式は、GHQ占領後の日本の社会的雰囲気を表していると本に書いてありました。